איפה יכול להצטבר לנו משקעים?

בעקבות תמיסות רוויות ולעיתים גם חוסר ערבוב הומוגני מתקבלים במכלי איזון הצטברות של משקעים, אם זה במט"שים במיכל האיזון בוצה לפני הכניסה לצנטריפוגה או למעכל. ואם זה בתעשיית השמנים כאשר מצטבר חומר גולמי בתחתית המיכל. מכלים וחללים סגורים יכולים להיחשב כ: מגדלי קירור, ראקטורים, מכלי זיקוק, מכלי רכז (Brien) מכלי אגירה, מכלי ויסות וכל דבר דומה לו. 

חץ ביצוע וטכנולוגיות ישראל מתמחה בתכנון, ייצור ותפעול רובוטים ומערכות ייחודיות לטיפול, סילוק ומיחזור בוצה ומשקעים ממכלים וחללים מוקפים. ברשות חץ ביצוע וטכנולוגיות ישראל טכנולוגיה פורצת דרך, The Hunter, המבוססת על יחידת שאיבה רובוטית נשלטת מרחוק. 

שאיבת בוצה תעשייתית והשבת מים באמצעות רובוט שאיבה זחלילי ומערכת מיצוק פילטר פרס (Filter Press)

טיפול ומחזור בוצה תעשייתית באמצעות רובוט שאיבה זחלילי ומערכת מיצוק פילטר פרס
(Filter Press)

המערך הרובוטי מיועד לשאיבת משקעים בזמן שאותו חלל או מיכל פועל וע"י כך מונעת את הפסקת הייצור.

הבוצה הנשאבת מטופלת ביחידה חיצונית ניידת המפרידה בין המוצקים למים באמצעות תהליכים כימיים ופיזיקליים. כמו במסנן לחץ (Filter Press) או דיקנטר (Decanter). התוצאה היא מים נקיים שחוזרים לתהליך, ובוצה יבשה מאוד, ולא מזיקה, מורחקת להמשך טיפול. מכלים וחללים סגורים יכולים להיחשב כל חלל מוקף המשמש למטרת קירור, ריאקציה, זיקוק, אגירה, ויסות או כל שלב בתהליך שמרכז בתוכו את הזרם. 

חשוב מאוד! במהלך כלל תהליך הניקוי אין מחויבות להפסקת עבודה באותו מיכל/חלל סגור/מוקף.

באפשרות חץ ביצוע וטכנולוגיות ישראל לעבוד במגוון סוגי פרויקטים כמו: BOO, BOT, Turnkey, Tailor-made ועוד. השייכות של חץ ביצוע וטכנולוגיות ישראל לקבוצת חץ מספק לה יתרון משמעותי בתכנון, הקמה ותפעול של פרויקטים בחללים מוקפים ומכלים. חץ ביצוע וטכנולוגיות ישראל תוכל לפתור לך את כלל הבעיות בצורה הטובה ביותר, מבלי להתפשר על איכות המוצרים תוך התחייבות לשירות הטוב ביותר בתחום. מוזמנים ליצור קשר לשאלות ופתרונות.

The Hunter series

תעשיית הטקסטיל

תעשיית הטקסטיל היא אחת מאבני היסוד בכלכלתן של מדינות רבות בעולם, נכון ליוני 2013 הועברה הפעילות ברובה לרשות הפלסטינית ולמזרח אירופה, ובישראל פועלות כחמש מצבעות טקסטיל בלבד, אז תזהרו אנחנו בדרך אליכן.  


סקר שנעשה באירופה, במסגרת אמנת פריז למניעת זיהום הים, העלה כי לגימור טקסטיל משתמשים ב-100 ליטר מים ל-1 ק"ג בד, וכי כמות הבוצה הנוצרת היא 70-60 גרם חומר יבש ל-1 ק"ג בד בממוצע. שפכי תעשיית הטקסטיל כוללים מלחים, חומצות ובסיסים, חומרים מחמצנים ומחזרים, מתכות כבדות, שמני סיכה, סיבים וצבענים.

תעשיית המתכת והפלדה

תעשיית המתכת והפלדה היא אומנם תעשייה קטנה אך הפוטנציאל הנזק שלה עלול להיות נרחב. לכן עם השנים נוסף להתמקד בדרישות בתהליכי הייצור שיש בהן להקטין הן את כמויות המזהמים הנפלטים מחוץ למפעל הן את כמויות המים המשמשות לתהליך הייצור. 

תהליך גימור מתכות נועד להקנות למתכת תכונות פני שטח מסוימות שהבולטת בהן היא עמידות בפני קורוזיה (שִׁתּוּךְ). ואחת הסיבות להקטנת הכמויות המזהמים הנפלטים היא יצירת בוצות של הידרוקסידים של מתכות כבדות במתקן קדם-הטיפול מקשה על השבה ומִחזור של המתכות הכבדות. נוח יותר להשיב חלק ניכר מן המזהמים לתהליך הייצור לפני שיקועם במתקן קדם הטיפול.

תקנות המים קוצבות ריכוזי סף ל-20 מזהמים בשפכי תעשייה בישראל. כמו כן הן מחייבות את צמצום כמות השפכים הנפלטת ממפעל וצמצום פליטת המזהמים מתהליכי הייצור. בבסיסן אימצו התקנות את חובת התקנת מערכות השטיפה הנגדית.

שלום לך! אם כבר מצאת את הפתרון המתאים לבעיית מכלים או חללים שלך. נמצא כאן טופס שאלון נתונים ראשוניים לטיפול במכלי או חללים סגורים לבוצה, או את טופס שאלון לנתונים ראשוניים לניקוי מיכל, יש באפשרותך למלא אותו ולשלוח אלינו בכך אנו נוכל לתת לך מענה טוב ומהיר לצורך שלך. 

בנוסף ניתן גם למלא ולשלוח אלינו את טופס נתונים ראשוניים לשפכים/מוצר, ובכך אנו נוכל לספק את השירות המיטבי.

*ניתן גם ליצור איתנו קשר גם ללא מילוי הטפסים.

כמה האתר עזר לך בהבנת הבעיה ובחירת הפתרון?

דילוג לתוכן